Klienditukke jõuab kuldaväärt infot. Kasuta seda!

Järgneva looga üritan illustreerida, miks on oluline kuulata klienditeenindajatele / klienditeenindusse jõudnud infot ja tagasisidet. Ükski toode ei ole täiuslik, ükski teenus ei ole veatu. Olles ise igapäevaselt osa toote või teenuse tootmise protsessist, kiputakse unustama klienti ja tema vajadusi. Kliendid on erinevad ja kuigi alati ei pruugi õnnestuda toote kohandamine kõigile sobivaks, saab näiteks teenuste puhul kasutusjuhendite, lisaosade või teenuste abil muuta see sobivaks ja vajalikuks.

Selleks on vaja infot, millised on kliendtide kogemused toote või teenusega. Te võite teha uuringuid, küsitlusi, analüüsida kõikvõimalikke statistili andmeid. Kõige ausama ja vahetuma tagasiside annavad teile inimesed, kes helistavad või kirjutavad Teie klienditeenindusele. See info on kulda väärt. Kui te seda ei kasuta  – uskuge mind, tuleb aeg, kui te seda kahetsete.

Aastaid tagasi, tekkis vajadus muuta üks tuba pimedamaks. Valik langes kohaliku tootja pimenduskardina kasuks. Kõik sujus plaanide kohaselt. Paigaldamist ei seganud isegi see, et loo autor oli kodustes remonditöödes suhteliselt kogenematu. Tuba sai pimedam, kui oli vaja last magama panna. Paari päeva pärast kostud aga toast kummaline müra. Pimenduskardin oli kukkunud toru küljest lahti. Lähemalt uurides selgus, et see on kinnitatud sinna mingisuguse kahepoolse tugeva teibiga. Kuna kahtlustasime tootmisviga, võtsime ühendust müüjaga. Telefonikõnest jäi mulje, et tegemist ei olnud haruldase juhtumiga. Küsiti veel, et ega ma kardinad täiesti lõpuni alla ei keri (sic!). Igatahes sai viidud kardin tootja juurde, kus ta ära “parandati”. Jutumärke kasutan seetõttu, et paar päeva hiljem kukkus kardin taas toru küljest. Seekord kasutasin superliimi ja järgnevad aastad pidas kardin ilusti vastu.

Tuli aeg kolida ja tekkis vajadus ka uude korterisse sarnase pimenduskardin paigaldada. Ehitus ja sisustuspoodides sai võrreldud tooteid ja lõpuks valitud sama kohaliku tootja kardin. Ei tahtnud usaldada mingi Ida-Euroopa hääldamatut kaubamärki. Paigaldamine läks kogemuste tõttu kiiremini ja sujuvamalt. Tunni aja pärast läksin superliimi ostma. Tootjale enam ei helistanud. Kui nda ei kuulanud mind esimesel korral, miks peaksid nad mind kuulama nüüd.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *